Dag 5

Dag 5:

Första natt i tält var helt okej och vi åt frukost på campingen och sen plockade vi i hop matsäck för att hiking i Grand Canyon. Vi tog bussen till bergen och sen gick vi och gick. Sen stannade vi vid en liten bukt och käkade lunch :) Under tiden vi satt där hände det en lång historia om en ekorre. Jag kan säga en häst kom den halv levde sen dog den..inga flera detaljer. Sen gick vi tillbaka och det var såklart mycket tuffare en att gå ner.. Sen är vi kom tillbaka till campingen gick några tjejer och duschade haha och det kostade typ 1 dollar för 8 min och då fick man ett sådan där bås haha snacka om att vi var taggade jag har nog aldrig garvat och varit så taggad inför en dusch hahah. Sen blev det vatten kring mot några italienare. haha slipade typ ner hela mina hällar för jag kunde inte ha på mig mina flipp flopp haha fast det var kul ändå :) Sen chillade vi sen kom några andra tillbaka från deras lilla vandring och de skulle tvätta så vi hakade på. Haha vi satt där och snackade och sen när maskinerna var klara visar det sig att en har glömt en karta i shortsen så all mör-ktvätt var vitt nopprig av pappret så vi fick tvätta om ;) När vi kom tillbaka till tälten var det time for dinner eller vi skulle börja laga den då. Kom inte i håg var det var bara att hela diskbaljan vart orange och att jag gjorde värsta biga salladen ;) Sen vart det senare och vi skulle dra oss bergen för att kolla på solnedgången över Grand Canyon det var mysigt och allt var mys. Sen när vi kom tillbaka till campingen satt vi vid elden haha och då råkar en chaufför tända eld på gasol lampan så då kom en annan chaufför med brandälskaren haha ;) ni kanske inte direkt fattar vad som var kul men haha a det var typiskt att just hon skulle råka tända eld och han skulle komma med en brandsläckare xd. Sen var det time for bed. Haha tror det var den här kvällen jag första gången över tältspikarna och satan vad ont det gjorde haha sen har jag självklart gjort det flera gånger senare under resan :P

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0