Dag 6 - Pizza i öken!

Dag 6: Den här dagen var det mycket bilåkande. Fast som tur var hade våra chaufförer snappat upp att vi alla ville åka och bada. Vi fick stanna vid en konstsjö mitt i öken mysigt och stekande sol ca 45 grader. Haha medans vi då badade i typ en timme åkte dem och handlade mat till oss fast självklart kom dom sent så vi försökte klämma i hop oss på den lilla skuggan som fanns eftersom att solen stekte så mycket. Fast min grupp kom snabbt över att dom var sena eftersom att våra ledare hade köpt pizza till oss och dricka. Jag kan säga att jag nog aldrig har uppskattat pizza så mycket och dessutom i den värmen som vi var i. haha så mitt på en parkering i öken stod vi och käka pizza riktigt mysigt och mycket godare en mackor som vi hade käkat många luncher.. Men efter det var det bilen som gällde och när vi åkt någon timma behövde vi stänga av ac:n för att bilen inte skulle bli över hettad. Det vart riktigt vidrigt fast man uppskattade AC:N mycket mer efter detta ;) Sen på eftermiddagen kom vi till monument Valley i Arizona där vi fick åka en jeeptur i området det var grymt kul och lite halft galet. Haha självklart körde vi fast öken så att alla fick hoppas av och putta och gräva. Alla var as taggade så det vart en grymt kul upplevelse för att vi alla hade det så kul;).

På kvällen var det min tur att laga middag med en annan tjej vi lagade kyckling wok. Förutom att mina fingrar domnade bort så vart allt lyckat haha dom domnade bort för att kycklingen var så kall... Senare på kvällen satt vi och snackade sen sov vissa ute under stjäronarna men jag hade redan gjort det så det blev tältet ;).

 

bad och väntan

jeeptur

camping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0