Bakning, bakning och ännu mer bakning

Hola guapas! Min helg har mest bestått av bakning. I Fredags när jag kom hem från skolan ställde jag mig och bakade Ben & Jerry kakor. Dom blev lite halft misslyckade.. Jag kan ge ett tips om det är någon som blev sugen på att baka nu, tappa för gössenamn inte räkingen på hur många dl mjöl du har stoppat i för det gjorde nämligen jag och resultatet blev ju inte så bra!
Igår blev det ännu mer bakning. Snäll som jag är gick jag upp tidigare för att min kära syster skulle ha café helg och var i behov av en kladdkaka att sälja. Men när den himelska kakan var i ugnen gick någonting snett för jag glömde att den existerade. Så efter att den stått ungefär en timma i ugnen istället för 25 min kom det ut en rykande kolbit. Då blev Tant Vera inte alls glad och köpte en kladdkaka på ICA istället ;)
Men inte nog med det, igår eftermiddag blev det ännu mer bakning. Då blev konstverket en fin toscakaka och vet ni vad? Det blev tredje gången gillt! :D Den blev så god så ni anar inte! Jag säger bara, synd att ni inte smakade den! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0