lite längre!

jag hatar när jag sitter här. Ovanför detta står det med svarta bokstäver "Nytt inlägg".
Det handlar inte om att jag inte har något att skriva. Det handlar om att jag har så mycket att skriva, så mycket jag tänker, så mycket jag vill dela med mig om, så mycket som inte går att beskriva. Hela jag är fylld med tankar, funderingar och åsikter. Men jag har så svårt att hålla mig till ämnet, jag har så svårt att tänka klart och skriva om en sak. Jag kan skriva ett jättelångt inlägg. Och när jag sedan tittar igenom det inser jag att jag skrivit helt osammanhängande och kan skriva saker som egentligen är helt irrelevanta till ämnet. Tankspriddhet. Jag skriver lite som jag tänker. Jag har tagit bort massor med saker från detta inlägg redan. Saker som ”vem bryr sig om mina svagheter förutom dem som kan tänkas använda dem mot mig”, vilket iof är sant. Jag känner mig obekväm att lämna ut för mycket av mina funderingar då det känns som..... MEN HERREGUD. . Jag vill komma fram till så mycket att jag väljer att inte säga någonting om det. Okej kanske ska plocka ut något från mina tankar.
Är det så att vi alla är beroende av nåt? Man kan vara beroende av knark, socker, sex, umgänge, mat(vi är alla beroende, men jag menar mer.. grosseri), uppmärksamhet, shoppa, träna, kaffe eller musik.Jag tror vi alla är beroende av nåt. Utan att riktigt tänka på det. Men ett beroende behöver inte alltid vara något negativt. Tex, om man är beroende av att simma. En person som träningssimmar känner ett viss slags beroende när de inte har simmat på ett tag. Men att simma är inget negativt, utan är bra för kroppen, så det är ett beroende som påverkar positivt. Sedan kan beroendet spåra ut, och att träna för mycket är inte bra. Men jag är nästan säker på om du tänk efter, finns det något som där som är extra viktigt för dig.
Det som jag skrev precis om beroende kanske liksom bara handlar om beroroende för er. Men för mig handlar det en hel del om den jag var förut.

Tumblr_lgedx8kwzv1qasxryo1_500_large


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0